در حال بارگذاری...
5/5

حروف برجسته یکی از روش های زمینه چاپ است. یکی از روش هاب بسیار موثر ، اثرگذار در زمینه چاپ تابلوهای حروف برجسته می باشد. یعنی شما با چاپ این نوع تابلوها در حوزه کاری خودتان می توانید ضمن داشتن آن کار خود را تبلیغ کنید. در چاپ برجسته که از نامش مشخص است حروف روی تابلو به شکل برجسته هستند و این تابلوها برای مخاطب جذاب تر و واضح تر است. مخاطب با یک بار دیدن به راحتی می تواند تبلیغات حوزه کاری شما رو مشاهده کند. حروف برجسته که بر روی تابلو ها درج می شود قطر و ضخامت بالایی نسبت به زمینه تابلو دارد و به راحتی قابل دیدن است. تابلوهای حروف برجسته یکی از پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی هستند و همین باعث شده است صنعت برجسته سازی تابلو مغازه به سرعت در حال پیشرفت باشد. در تابلوهای حروف برجسته علاوه بر اینکه از حروف استفاده می کنند از اشکال های زیبا و جذاب هم می شود برای تبلیغ به صورت برجسته استفاده کرد. پس متوجه شدیم که برجسته سازی در تابلوهای برجسته محدود به حروف نمی باشد و شما می توانید با استفاده از اشکال های جذاب یک تابلوی زیبا و پر مخاطب داشته باشید. در این مقاله ما به شما انواع تابلوهای برجسته را معرفی می کنیم و در مورد آن ها به شما توضیحاتی می دهیم پس تا انتهای این مطالب جذاب و پرمحتوای تابلوهای برجسته با سایت سیلک دیزاین همراه باشید.

انواع تابلوهای حروف برجسته

تابلو های حروف برجسته انواع مختلفی دارند. که در این مقاله تلاش کرده ایم انواع آنها را معرفی کنیم. اگر موارد دیگری را میشناسید برای ما کامنت بگذارید.

تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی

تابلوهای برجسته پلاستیکی می توان گفت که یکی از جذاب ترین انواع تابلوهای حروف برجسته است. تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارد. چیزی که باعث شده این تابلو انقدر جذاب باشد شفافیت بالای آن است. همان طور که از نامش پیداست این تابلو از جنس پلاستیک می باشد  که انعطاف بالایی دارد و این مورد باعث شده است که این تابلو جذابیت خود را داشته باشد. برای اینکه به این حروف های پلاستیکی در این نوع تابلو شکل دهند از دستگاه Thermoforming Technology استفاده می کنند. مزیت استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حروف های این تابلو شده است.

تابلوهای حروف برجسته فلزی

یکی دیگر از انواع تابلوهای حروف برجسته ، تابلوی حروف فلزی می باشد. اگر تابلوی حروف برجسته فلزی را دیده باشید متوجه می شوید که حروف برجسته بر روی این تابلوها به صورت فلزی می باشد که به وسیله دستگاه لیزری این حروف به هم جوش خورده است. فلزی که برای این تابلو استفاده شده فلزهایی از جنس برنج ، مس ، گالوانیزه و یا حتی استیل می باشد. عمر تابلوهای برجسته فلزی زیاد است و در گذشته این تابلوها را بر مکان هایی نصب می کردند که نوری نبود و باید جایی نصب می شد که امکان دید کافی وجود داشت ، اما امروزه این مشکل حل شده است و تابلوسازان از یک نور مخفی به نام نوراندریک برای مشاهده تابلوهای برجسته فلزی در هر مکان استفاده می کنند. حالا شاید برای شما سوال باشد که این نور در کجا قرار دارد که باعث می شود حروف های برجسته تابلو فلزی در همه زمان ها قابل مشاهده باشد؟. ما پاسخ این پرسش را به شما می دهیم جای هیچ نگرانی نیست. تابلوسازان بین حروف و زمینه تابلو یک فاصله یک سانتی متری ایجاد می کنند و بین این دو از لامپ های SMD استفاده می کنند و باعث می شوند که نور ایجاد شود و تابلوهای حروف برجسته فلزی قابل رویت باشد.

تابلوهای حروف برجسته چلنیوم

 تابلوی حروف برجسته چلنیوم خود دارای 2 قسمت است. جنس رویه آن از پلکسی گلاس و جنس تیغه های آن از چلنیوم می باشد. که فلزی براق از جنس آلومینیوم است. و درون این حروف مانند تابلوهای برجسته فلزی از لامپ های SMD استفاده می شود. که با استفاده از ترانس های 5 تا 33 آمپر بسته به تعداد اس ام دی های درون تابلو روشن می شوند. لامپ های درون تابلو چنلیوم بسیار کم مصرف اند. خود تابلوهای حروف برجسته چلنیوم هم چند نوع می باشد که آن ها را به شما معرفی می کنیم.

حروف برجسته نوراندریک چلنیوم 

در این نوع تابلوها مانند تابلوهای حروف برجسته فلزی بین حروف و زمینه تابلوفاصله ای وجود وجود دارد که لامپ های SMD در آن قرار گرفته است در این روش علاوه بر این که حروف دارای نور می باشد یک نور مخفی هم در زمینه تابلو ایجاد می شود.

حروف برجسته چلنیوم ساده

 در این نوع تابلوهای حروف برجسته با استفاده از پلکسی گلاس این حروف ها ساخته می شود. در این روش حروف ها کاملا ساده و بدون هیچ گونه طرحی می باشد.

حروف برجسته چلنیوم حاشیه دار

در این نوع تابلوها دور تا دور حروف را با لبه چلنیوم و حاشیه ها را با استفاده از پلی گلاس در رنگ های مختلف می سازند که به راحتی می توان با استفاده از لامپ های SMD به آن حروف ها نور داد. چون یک حاشیه رنگی هم دارند باعث جذابیت تابلو می شود.

حروف برجسته چلنیوم ستاره ای: تابلوهای حروف برجسته چلنیوم ستاره ای یکی دیگر از انواع تابلوهای حروف برجسته می باشد. در این نوع تابلوها نیز تابلوسازان از پلکسی گلاس شفاف و رول چلنیوم استفاده می کنند و با شکستن نور روی ورقه های پلکسی گلاس باعث جذابیت و جلوه های زیبا ستاره ای می شوند.

حروف برجسته چلنیوم کریستالی

 در این نوع تابلوها از دانه های کریستالی که بسیار شفاف و درخشان هستند استفاده می شود. زمانی که تابلو روشن شده چنان جذابیت و زیبایی عجیبی دارد که مخاطب را به خود جذب می کند.

حروف برجسته چلنیوم الماسی 

تابلوهای حروف برجسته الماسی از یک روشی استفاده می کنند که برای مخاطب جذاب باشد. این روش چیست؟. روش به کار

گرفته شده در این نوع تابلوها سوراخ کاری و پانج کردن سطح حروف و لبه های حروف است. زمانی که یک نور بر روی آن حروف ها اعمال شود حالت جذاب و درخشنده ای مانند الماس را به خود می گیرد.

 تابلوهای حروف برجسته لترمکس

یکی دیگر از انواع تابلوهای جروف برجسته جذاب ، تابلوهای حروف برجسته لترمکس است. در این نوع تابلوها یر روی لبه حروف یک شکافی ایجاد می کنند که نور از آن می گذرد و باعث شده این تابلو زیبایی خاصی را داشته باشد.

تابلوهای حروف برجسته دوبل

در تابلوهای حروف برجسته دوبل از دو نوع پلکسی گلاس با دو نوع رنگ مختلف که بنابر سلیقه مشتری باشد استفاده می کنند. برای زمینه این تابلوها هم از یک متریال مانند PVC ، سنگ ، چوب MDF و … استفاده می شود.

تابلوهای حروف برجسته استیل

در تابلوهای حروف برجسته استیل جنس حروف از استیل است و کاملا براق بوده و هیچ گونه گرد و غباری به خود نمی گیرد. این نوع تابلوها به دلیل وجود استیل هیچ گاه مات نمی شوند و همیشه سطح آن ها براق و شفاف است. در گذشته برای برش استیل از قیچی دستی استفاده می شد به خاطر همین موج هایی در لبه حروف ایجاد می شد ، اما امروزه با استفاده از دستگاه های CNC راحت آن ها را برش می دهند بدون اینکه کوچک ترین نقصی داشته باشد.

حروف برجسته پترن

در تابلو های حروف برجسته پترن رویه حروف را با پلکسی گلاس در طرح های مختلف شکل های هندسی می سازند.لبه های حروف قابلیت این را دارد که پانچ شوند و داخل آن ها ازلامپ های CMD استفاده می کنند.برای ساخت زیر سازاین تابلو از ورق های PVC استفاده می شود.

تابلو های حروف برجسته مخمل

اگر بخواهیم یک تابلوی خوب را هم برای شما معرفی کنیم می توانیم بگوییم یکی و دیگر از انواع تابلوهای حروف برجسته،تابلوهای حروف برجسته مخمل می باشد. در این نوع از تابلوهای حروف برجسته وقتی که حروف طراحی می شود با استفاده از دستگاه مخمل پاش یک لایه جنس الیاف را برروی حروف ها می کشند.

تابلوهای حروف برجسته وکیوم

به تمام حروف این تابلو حرارت و گرما می دهند و بعد از این مرحله قالب سازی انجام می شود در هنگام قالب سازی این حروف یک حالت سه بعدی به خود می گیرد که حتی می شود به این نوع تابلوها، تابلوهای حروف برجسته سه بعدی وکیوم می توان گفت.

تابلوهای حروف برجسته سه بعدی

این نوع تابلو هم یکی دیگر از انواع تابلوهای حروف برجسته می باشد. دراین نوع تابلو ها حروف ها را حرارت می دهند و بعد پرس می کنند.یکی دیگر از نام های این تابلو حروف برجسته فانتزی است.

تابلوهای حروف برجسته لبه سوئدی

این تابلو هم مانند تابلو های برجسته چلنیوم هستند فقط یک تفاوتی که وجود دارد در ساخت لبه های حروف برجسته لبه سوئدی از آلمینیوم استفاده می کنند اما در تابلوهای حروف چلنیوم از رول چلنیوم استفاده می شود. در تابلو های حروف برجسته چلنیوم یک فاصله چند میلی متری در داخل حروف ها است اما در  ساخت تابلو لبه سوئدی پلکسی گلاس دقیقا می توان گفت که مماس بر آلمینیوم است. 

تابلوهای حروف برجسته آبکاری

این نوع تابلو ها هم مانند تابلوهای حروف برجسته مخمل با استفاده از دستگاه های آبکاری مخمل پاش یک لایه براق برروی حروف کشیده می شود تا یک جلوه زیبا و جذابی داشته باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تابلوهای حروف برجسته آشنا کنیم. انواع تابلو ها را برای شما نام بردیم و در مورد هر کدام به شما توضیحاتی دادیم تا شما بدانید که چه تفات هایی با هم دارند. شما با خواندن این مطالب کامل می توانید بر حسب سلیقه خودتان و حوزه کاری تان یکی از این تابلو هانتخاب کنید و آن ها را سفارش داده و استفاده کنید. سایت سیلک دیزاین سایتی می باشد که هم در شناخت انواع تابلوهای حروف برجسته  به شما راهنمایی می دهد و هم می تواند این تابلوها را هر کدام که باب میل شما باشد را برای شما همراهان همیشگی فراهم کند.

  • Donooco
  • شهریور 6, 1400
  • 47 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا