در حال بارگذاری...
چاپ بنر

5/5

افراد زیادی وجود دارند که از چاپ بنر و چاپ فلکس برای اینکه بتوانند محصولات خودشان را معرفی و تبلیغات حرفه ای در زمینه کاری شان انجام دهند استفاده می کنند. اما چاپ بنر و چاپ فلکسی تنها محدود به تبلیغات نیست. از چاپ بنر و چاپ فلکسی می توانید برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف هم استفاده کنید.

در این مقاله ابتدا باید به شما همراهان همیشگی چاپ بنر و چاپ فلکس و همچنین انواع آن ها را شرح دهیم تا شما اطلاعات کاملی در مورد این دو نوع چاپ کسب کنید، در نهایت می گوییم که تفاوت چاپ بنر با چاپ فلکس در چیست؟ چرا باید برای تبلیغ حوزه های کاری از آن ها استفاده کنیم؟ این دو نوع چاپ چه مزیت هایی دارد؟

پس تا پایان این مطالب جذاب و پر محتوا با سایت چاپ سیلک دیزاین همراه شوید.

چاپ بنر چیست؟

چاپ بنر یک روشی است که شما می توانید پیغام تبلیغاتی خود و دیگران را به مخاطبانتان انتقال دهید. در این نوع چاپ تصاویر و متن هایی به کار رفته است که با نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده اند. امروزه می توان گفت چاپ بنر یکی از بهترین روش هایی است که برای تبلیغات حرفه ای استفاده می شود. متن هایی که بر روی بنر درج می شوند باید جملات زیبا باشند که برای مخاطب خوانا و جذاب باشد. اگر می خواهید برای حوزه کاری خودتان و دیگران از چاپ بنر استفاده کنید باید جنس بنر شما در برابر نور خورشید، باد، رطوبت و سایر عوامل محیطی مقاوم باشد.  مهم ترین ویژگی یک بنر خوب کیفیت آن است زیرا اگر یک بنر متن ها و تصاویر اصولی و با کیفیتی داشته باشد می تواند تبلیغات مورد نظر شما را به خوبی به تصویر بکشد.

کاربردهای چاپ بنر چیست؟

  • با استفاده از چاپ بنر می توانید تبلیغات تجاری انجام دهید.

یکی از بهترین روش برای اطلاع رسانی و تبلیغات تجاری استفاده از چاپ بنر می باشد. شما می توانید بنرهایی را در طرح های گوناگون در محل های کسب و کار برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود و دیگران استفاده کنید. با این کار شما می توانید در حوزه کسب و کار خود موفق باشید و اینکه چاپ بنر خیلی نقش مهمی در نگاه مخاطبان کسب و کار شما دارد.

  • برای جذاب کردن فضای نمایشگاه ها از چاپ بنر استفاده کنید.

یکی از بهترین روشی که بتوان یک نمایشگاه را جذاب کرد استفاده از بنرهای زیبا با طرح های شیک می باشد. وقتی یک بنر را در نمایشگاه نصب می کنید باید به کیفیت و مقاومت آن دقت کنید که در برابر سرما و گرما مقاومت کافی داشته باشد. برای این که بتوانیم بنر را در نمایشگاه نگه داریم از استند های ایستاده با جنس های چوبی و یا رولی استفاده می کنیم.

  • برای اکران فیلم ها و نشریات از وجود چاپ بنر بهره ببرید.

اگر قصد اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ و هنر دارید می توانید از چاپ بنر در مکان های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال می خواهید اکران فیلم  انجام دهید و یا در زمینه حفظ محیط زیست اطلاعاتی به مردم بدهید از این روش می توانید این اطلاع رسانی را به انجام برسانید.

  • برای ارائه مطالب علمی و آموزشی از چاپ بنر استفاده کنید.

یکی از کاربردهای چاپ بنر استفاده از آن در زمینه علمی و آموزشی است. به عنوان مثال در مهد کودک ، دانشگاه ها و یا موسسات علمی قصد دارید که یک مطلب علمی را به مخاطبان اطلاع رسانی کنید، پس بهتر است از چاپ بنر برای این موضوع استفاده کنید.

  • با چاپ بنر در مراکز خدماتی اطلاع رسانی کنید.

اگر دقت کرده باشید در بیمارستان ها و یا مراکز خدمات درمانی از چاپ بنر برای اطلاع رسانی به بیماران و یا کادر درمانی استفاده می کنند.

  • با وجود چاپ بنر مراسم ها را اعلام کنید.

امروزه در بعضی از مراسم ها به عنوان مثال در مراسم های محرم، حجاج ، اعیاد و یا ختم برای اطلاع رسانی به مخاطبان  از چاپ بنر استفاده می کنند.

چاپ فلکسی چیست؟

از چاپ فلکسی برای تبلیغات در فضاهای بسته وباز استفاده می شود. چاپ فلکسی نیاز به یک تابلو فلکسی دارد ، در درون این تابلوها یک لامپ مهتابی وجود دارد که اگر روشنایی نباشد یا هوا تاریک شده و نور خورشید وجود نداشته باشد شما باز بتوانید محتوای روی این تابلو را ببینید. نمونه ای از چاپ فلکسی را شما در مترو ها دیده اید که تابلوهایی هستند که از خودشان نور دارند. چارچوبی که برای تابلو فلکسی استفاده می شود فلزی هستند ، به این دلیل چارچوپ فلزی استفاده می کنند که استحکام بالایی داشته باشد.

چاپ فلکسی چه کاربردهایی دارد؟

  • از چاپ فلکسی برای تبلیغات حوزه کاری استفاده می شود.
  • برای برگزاری جشن ها ، در نمایشگاه ها و در رستوران ها استفاده می شود.
  • در محیط های اداری برای تبلیغات استفاده می شود.
  • برای سر درب فروشگاه ها از چاپ فلکسی استفاده می شود.

تفاوت چاپ بنر با چاپ فلکس در چیست؟

اینک بعد از کلی صحبت کردن در مورد چاپ بنر و چاپ فلکس می خواهیم در مورد تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکسی صحبت کنیم.

همان طور که گفتیم چاپ بنر و چاپ فلکسی هر دو برای تبلیغات استفاده می شود اما تفاوت هایی میان این دو وجود دارد که در ادامه به تفاوت های آن ها می پردازیم پس با ما همراه باشید تا تفاوت ها را برای شما شرح دهیم.

    • چاپ فلکسی بر روی یک تابلویی که منبع نور است قرار می گیرد. در حالی که بنر نیازی به تابلوی نوری ندارد.
    • چاپ فلکسی با وجود تابلوی نوری می تواند در همه زمان ها قابل مشاهده باشد اما بنر نمی تواند در محیط هایی که روشنایی نیست به خوبی دیده شود.
    • چاپ فلکسی محدودیت مکانی دارد نمی شود در هر مکانی آن را نصب کرد اما چاپ بنر محدویت مکانی ندارد و شما می توانید آن را در هر مکانی که لازم است نصب کنید.
    • اگر بخواهید بنر را در همه زمان ها مشاهده کنید نیاز به یک پروژکتور نور دارید اما چاپ فلکسی خودش بر روی تابلویی نصب است که نور دارد.
    • چاپ فلکسی حتما باید با یک قابی نصب شود در حالی که چاپ بنر به این قاب نیازی ندارد.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما در مورد چاپ بنر و چاپ فلکسی صحبت و شما را با این اصطلاح ها آشنا کردیم بعد از توضیح دادن این اصطلاح ها به شما در مورد تفاوت های چاپ بنر و چاپ فلکس توضیح دادیم. اگر شما بخواهید از چاپی استفاده کنید که محدودیت مکانی نداشته باشد و بتوانید آن را در هر مکانی نصب کنید و نیازی به نور پشت آن نباشد بهتر است از چاپ بنر استفاده کنید اما اگر برای شما نور تابلو مهم بوده پس توصیه می کنیم از چاپ فلکس استفاده کنید. شما در این مقاله  تفاوت چاپ بنر با چاپ فلکس را شناختید الان می توانید با اطمینان خاطر برای حوزه کاری خود و تبیلغات آن یکی از این چاپ ها را بنابر شرایط مورد نظرتان انتخاب کنید.

  • Donooco
  • شهریور 5, 1400
  • 57 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا