در حال بارگذاری...
فرایند چاپ بنر

5/5

فرایند چاپ بنر میتواند تبلیغات خوبی را برای اهداف شما به همراه داشته باشد.در ادامه مطلب با کاربرد ها و فرایند چاپ بنر بیشتر آشنا میشویم.گاهی نیاز است که شما موضوعی را اطلاع رسانی کنید یا ممکن است برای بهتر شدن  کسب و کارتان نیاز به دیده شدن داشته باشید. این نیاز به دیده شدن از راه های مختلفی قابل انجام میباشد که یکی از آن ها چاپ بنر میباشد.

چاپ بنر چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟

بعد از راه اندازی کسب و کارتان و انتخاب نام برندتان وقت این رسیده که وارد دنیای تبلیغات شوید و راه های دیده شدن را مورد بررسی قرار دهید. یکی از تبلیغات به صرفه چاپ بنر میباشد.در فرآیند چاپ بنر شما میتوانید در ابعاد و طرح های مختلف متن یا عکس تبلیغاتی خود را به چاپ رسانده و در سطح شهر به انتشار برسانید.

ممکن است براتون پیش اومده باشه که در خیابان باشید یا در اتوبانی پشت یک ترافیک یا در معابر عمومی قدم بزنید و چشمانتان به بنری که حاوی متن و عکس میباشد خورده باشد.این بنر ها اصولا برای تبلیغات استفاده میشود که با کمی خلاقیت میتواند کلی در دیده شدن و رشد کسب و کارتان به شما کمک کند. فرآیند چاپ بنر در زمینه های گوناگونی از جمله سیاسی ، مذهبی ،هنری ،کسب و کار، تجاری ، طراحی بنر تبلیغاتی و…کاربرد دارد.

نکاتی که باید قبل از فرآیند چاپ بنر به آن توجه کنید

یک سری نکات وجود دارد که باید قبل از فرآیند چاپ بنر به آن ها توجه کنیم، چرا که بدون توجه به یک سری نکات ممکن است شما وقت و هزینه خود را تلف کرده باشید و در آخر جوابی که میخواهید را نگیرید پس قبل از چاپ بهتر است همه مراحلی که در بهتر شدن بنر ما کمک میکند را استفاده کنیم.

فرایند چاپ بنر

شما میتوانید تبلیغات بنری خود را در اندازه های مختلف طراحی و پیاده سازی کنید که این سایز به فضای تبلیغاتی سایت ناشر تبلیغات نیز بستگی دارد. یک سری سایز ها وجود دارد که طی تجربه پلتفرم های موفق ایران ثابت شده که بهترین نتیجه را به همراه داشته است.

لوگوی شرکت

یکی از مهم ترین مواردی که باید در طراحی بنر به آن توجه داشت لوگوی شرکت میباشد. زیرا لوگوی شرکت نوعی معرف شرکت به حساب می آید که باید در جای مناسب، با اندازه استاندارد و فونت خوانا برای دیده شدن بهتر قرار گیرد.

از تصاویر درستی استفاده کنید

تصاویر و گرافیکی که انتخاب میکنید باید مرتبط با موضوع تبلیغاتتون باشه که به درستی پیام رو منتقل کنه و مخاطب را به بی راهه نکشاند . میتوانید عکس مناسب متن را خودتان طراحی کنید به طوری که فقط برای تبلیغات شما استفاده شده است همچنین میتوانید از عکس های آماده با کیفیت عالی هم استفاده کنید.

از رنگ های مناسب استفاده کنید

رنگ اولین چیزی است که در طراحی بنرتوجه کاربران را جلب میکند. رنگ ها با احساسات درونی انسان سر و کار دارند و هر رنگی پیامد خاصی را دارد ، ترکیب رنگ ها باید بطوری باشد که با هم همخوانی داشته باشند تا جذب بیشتر در دیده شدنشان رخ دهد.

در فرایند چاپ بنر از چه پرینتری استفاده کنیم؟

برای گرفتن نتیجه مطلوب باید همیشه به دنبال پرینترهای مخصوص که مناسب چاپ بنر هستند، گشت. دو عامل سرعت و کیفیت چاپ همیشه مورد توجه افراد هست پس باید به دنبال پرینتری باشید که هر دو عامل را با هم فراهم کند. مطمئنا با پرینتر های بی کیفیت، نتیجه دلخواهتان را بدست نمی آورید.

این دستگاه ها معمولا ابعاد بزرگی دارند برای اینکه نباید محدودیتی برای بنر قائل شد البته از نظر طولی! عرض دستگاه محدود کننده ابعاد بنر شما خواهند بود. ویژگی های کلیدی دیگر شامل مجهز بودن به سنسور رول باز، عیب یاب اتوماتیک، هیتر عقب و موتور های سروو است. نمونه هایی از پرینترهای معروفی که در فرایند چاپ بنر مورد استفاده قرار می گیرد مانند اپسون، کونیکا و سیکو هستند.

فرایند خشک کردن چاپ بنر

در فرایند چاپ بنر یکی از مراحل مهم قطعا مرحله خشک کردن است. برای این کار باید محیط اطراف بنر بسیار تمیز و بدون گرد و غبار باشد. خود دستگاه هم گاهی باعث ایجاد لکه و بی کیفیتی بنر در زمان چاپ می شود، پس همیشه باید دستگاه را قبل و بعد از فرایند چاپ کاملا تمیز نمود یا در محلی قرار گرفته باشد که کمترین میزان گرد و غبار روی آن بشیند. در این مرحله بنرها باید در محل های خشک و خنک نگهداری شوند و به درستی لوله شوند تا دچار چروک و آسیب دیدگی نشوند.

فرایند چاپ بنر از نظر اقتصادی بودن

بنرهایی که هر روز در سطح شهر می بینیم هرکدام دارای پیام و احتمالا هم تبلیغ کسب و کاری است. در دنیای امروز نباید تاثیرگذاری این روش تبلیغاتی را دست کم گرفت، بنر ها می توانند باعث دیده شدن کسب و کار شما بشوند و شما را حتی خیلی زودتر از انتظارتان به مرحله قابل توجهی برسانند. تاثیر بخشی هر بنر جدا از کیفیت فرایند چاپ بنر به چندین مورد اصلی وابسته است مانند متن، رنگ های مورد استفاده، ابعاد و … . بنرها هرچه بزرگتر می شوند هزینه ها هم افزایش می یابد ولی باید توجه داشت که بنر های بزرگ بیشتر در معرض دید هستند تا کوچکترها.

اولین و مهمترین مرحله در فرایند چاپ بنر یعنی طرح!

قبل از طراحی بنر باید به این توجه داشت که هدف و پیامی که قرار است بنر انتقال دهد چیست در مرحله بعد مخاطب بنر باید آنالیز شود. برای اینکه بنر شما دیده شود و تاثیر دلخواهتان را ببینید معیارهای زیادی باید دست به دست هم دهند. از متن گرفته تا رنگ هایی که استفاده می کنید مثلا رنگ آبی در بنر ها حس ثبات و اطمینان را از برند شما منتقل می کند و رنگ سبز نشاندهنده طبیعت است و بیشتر برای بنرها با محتوای موادغذایی و خوراکی استفاده می شود.

اهمیت متن را فراموش نکنید! متن های طولانی گاهی از حوصله عابرین خارج است و معمولا به آن توجهی نمی شود. گاهی پیش آمده است که بنری در اتوبانی با تصویر و متنی جذاب قرار گرفته است ولی دریغ از اسمی که بشود بیشتر درباره آن فهمید.

وقتی طرح و نوشته برای بنر مطابق هدف تان تنظیم شد حالا باید در نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ یا کورل طرح به صورت کامل نگاشته شود و حالا بهترین پرینترها استفاده می شوند تا بنر مطلوب خودتان را دریافت کنید.

فرایند چاپ بنر بسیار جذاب تر از این است که در مقاله ای تمام آن را گفت، تا اینجای کار فهمیدیم که مقداری از بار سنگین تبلیغات را به دوش می کشد.

  • Donooco
  • تیر 2, 1400
  • 63 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا