در حال بارگذاری...

5/5

توضیح کامل درباره کاربرد های چاپ دیجیتال

امروز صنعت چاپ، تغییر بسیار زیادی کرده است و نسبت به روش‌های قدیمی چاپ، بسیار آسان‌تر و سریع‌تر شده است. در روش‌های قدیمی چاپ، بیشترکارها به‌صورت دستی انجام می‌شد؛ اما با ورود چاپ دیجیتال به صنعت چاپ، تغییر و تحول بسیار زیادی در این صنعت به وجود آمد؛ به صورتی که سرعت چاپ درروش دیجیتال بسیار بالا رفت و کارهای چاپی آسان‌تر شد و به همین خاطر است که یکی از پرطرفدارترین روش‌های چاپ در کشورها به‌حساب می‌آید؛ همچنین می‌توان گفت چاپ های دیجیتال ازنظر هزینه،بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از روش‌های چاپ قدیمی هستند. در چاپ دیجیتالی، تمامی مراحل چاپی به‌صورت دیجیتال و کامپیوتری انجام می‌شود و کافی است شما طرح خود را در کامپیوتر ایجاد کنید و با چند کلیک آن را چاپ کنید.  معمولاً چاپ دیجیتال با شمار پایین انجام می‌شود؛ به دلیل اینکه دستگاه‌های چاپ دیجیتال، توانایی چاپ بالا را ندارند؛ اما ازنظر کیفیتی بسیار بالا هستند و قطعاً همین مورد هم باعث شده که این نوع چاپ طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. کاربرد های چاپ دیجیتال، در صنعت تبلیغات و صنایع دیگر بسیار زیاد است و طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است.

آشنایی با انواع چاپ دیجیتال

روش چاپ دیجیتال، یکی از روش‌های پرطرفدار در صنعت چاپ به‌حساب می‌آید؛ که نسبت به روش‌های قدیمی چاپ، بسیار آسان‌تر و پرکاربردتر است. چاپ دیجیتال، توسط دستگاه‌ها و روش‌های مختلف انجام می‌شود که از این انواع مختلف چاپ، در موارد متفاوتی استفاده می‌شود. شما درروش چاپ دیجیتال برعکس روش‌های چاپ قدیمی، به‌راحتی می‌توانید طرح خود را ایجاد کنید و آن را به مرحله چاپ برسانید. شما با استفاده از روش چاپ دیجیتال، می‌توانید طرح‌های خود را باکیفیت بسیار بالا و متنوع به چاپ برسانید. اگر بخواهیم از انواع مختلف این روش‌های چاپی برای شما مثالی بزنیم، باید به روش جوهرافشان که یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین روش‌های چاپ دیجیتال به شمار می‌رود  اشاره‌کنیم؛ این روش یکی از مهم‌ترین روش‌های چاپی به‌حساب می‌آید؛ اما چاپ دیجیتال، انواع دیگری هم دارد که اگر بخواهیم انواع آن را نام ببریم، باید به روش الکترو فتوگرافی، روش دیجیتال نوری یا پرتویی، روش دایرکت ایمیجینگ، روش چاپ حرارتی، چاپ به‌صورت تصعیدرنگ و چاپ لیزری اشاره‌کنیم؛ که تمامی این روش‌ها با دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شوند و کاربردهای چاپ دیجیتال در این روش‌ها متفاوت هستند.

ویژگی‌ها و فواید چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که بیان کردنش در چند خط کار بسیار سختی است. شما تا حدودی با کاربرد های چاپ دیجیتال و فواید آن آشنا هستید. اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین مزیت‌های چاپ دیجیتال را برای شما مثال بزنیم، باید به کیفیت بالای چاپی آن اشاره‌کنیم. روش‌های قدیمی، معمولاً از کیفیت خیلی زیادی بهره نمی‌بردند و به همین دلیل هم است که چاپ دیجیتال، تا این حد طرفدار پیداکرده است. از دیگر فواید چاپ دیجیتال، می‌توان به‌سرعت بالا و مراحل چاپی آسان اشاره کرد و روش‌های پیشین و دستگاه‌های پیشین که به‌صورت دستی بودند، دردسرهای بسیار زیادی داشتند؛ اما شما در چاپ های دیجیتال، دیگر این دردسرها را ‌ندارید و به‌آسانی می‌توانید طرح موردنظر را چاپ کنید. دلیل اینکه هنوز هم از چاپ های  قدیمی استفاده می‌شود، این است که دستگاه‌های چاپ دیجیتال، توانایی زدن کارهای تیراژ بالا را ندارند؛ اما کیفیت بالایی که دارند که باعث می‌شود این مشکل دیده نشود. چاپ‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند که هرکدام کاربرد خاص خودش را دارد.

همه‌چیز درباره چاپ دیجیتال

حتماً برای خیلی از شما سوال پیش می‌آید که چاپ دیجیتال چیست و چه تفاوتی با چاپ‌های دیگر دارد؟ اگر بخواهیم به‌صورت مختصر و مفید درباره چاپ دیجیتال و کاربرد های چاپ دیجیتال توضیح دهیم، باید بگوییم که چاپ دیجیتال، یک روش بسیار آسان و ساده برای چاپ طرح‌ها و نقش‌ها روی کاغذ یا سطوح دیگر است. این نوع چاپ، معمولاً برای شمارهای پایین استفاده می‌شود و کیفیت بی‌نظیری نسبت به روش‌های دیگر چاپی دارد. در این روش، دستگاه چاپ به‌صورت مستقیم به کامپیوتر وصل می‌شود و همانند پرینتر کار می‌کند؛ این‌گونه که شما می‌توانید طرح موردنظر خود را ایجاد کنید و با استفاده از دستور پرینت، طرح را به چاپ برسانید. چاپ دیجیتال، توسط دستگاه‌های متفاوتی انجام می‌شود که هرکدام کاربرد خاص خودشان رادارند. از چاپ های دیجیتال می‌توان در صنایع تبلیغات، تولید کارت‌های اعتباری، صنایع معماری، چاپ عکس باکیفیت‌های بالا در ابعاد مختلف، صنایع بسته‌بندی، بارکد زنی و کد زنی، صنعت چاپ کتاب، چاپ روی سی دی  و چاپ عکس و پوستر روی سطوح مختلف استفاده کرد.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Pinterest

نکات مهم درباره هزینه چاپ دیجیتال

مطمئناً یکی از دغدغه‌های همه‌کسانی که می‌خواهند طرحی را به چاپ برسانند، هزینه چاپ آن طرح است. برای اینکه بخواهید طرح خود را باکیفیت بسیار بالا به چاپ برسانید، بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید. چاپ دیجیتال کیفیت بالایی دارد و کاربرد های چاپ دیجیتال، بسیار بیشتر از روش‌های چاپ دیگر است. در مورد هزینه چاپ های دیجیتال، بدون شک نمی‌توان قیمت ثابتی را مشخص کنیم؛ زیرا هزینه‌های چاپ دیجیتال بستگی به ابعاد چاپ و مدل چاپ دارد که با توجه به این موضوع، هزینه‌های چاپی در انواع مختلف آن متفاوت است. هزینه‌های چاپ دیجیتال، قطعاً از روش‌های قدیمی چاپ بسیار بالاتر است؛ اما شما باید این را هم در نظر بگیرید که کیفیت این روش چاپ بسیار بالا است و امروزه در طرح‌های چاپی، کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد و کیفیت بالا می‌تواند درروند افزایش مشتری هم تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

همان‌طور که میدانید، روش چاپ دیجیتال با تمامی روش‌های دیگر چاپی تفاوت دارد و کاربرد های چاپ دیجیتال، بسیار بیشتر از روش‌های دیگر است. چاپ دیجیتال، از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار است؛ اگر بخواهیم از این قابلیت‌ها چند موردی نام ببریم، باید به مدت‌زمان کوتاه آماده‌سازی، سفارشی ساختن، نصب و آماده‌سازی آسان، تنوع در ابعاد چاپی و چاپ اطلاعات متغیر اشاره کرد؛ که تمامی موارد موجب شده است که این روش چاپی، طرفداران بسیار زیادی داشته باشد؛ البته این مورد را هم باید اشاره‌کنیم که چاپ دیجیتال، در تیراژ محدود کاربرد دارد که به این معنی است که شما می‌توانید هر یک از نسخه‌های چاپی محصول خود را به‌صورت متفاوت چاپ کنید؛ که به آن چاپ شخصی‌سازی‌شده میگویند؛ اگر بخواهیم در مورد این موضوع مثالی بزنیم، باید به کارت تبریک اشاره‌کنیم که درروش شخصی‌سازی‌شده، می‌توانید این کارت‌ها را با طرح‌های مختلف به چاپ برسانید و کارت‌های تبریک باکیفیت بالا و طرح‌های متنوع داشته باشید.

سخن پایانی

در آخر با توجه به نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم، شما با تمامی کاربرد های چاپ دیجیتال و مزیت‌های آن آشنا شدید و باید بگویم که اگر می‌خواهید برای چاپ طرح خود از بهترین روش چاپی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که از این روش چاپ، یعنی چاپ دیجیتالی استفاده کنید؛ زیرا با این کار می‌توانید محصول چاپی خود را باکیفیت بسیار بالایی تولید کنید و با توجه به اینکه سرعت در کار برای همه ما اهمیت بسیار زیادی دارد، این روش چاپ می‌تواند محصولات چاپی شمارا با سرعت بسیار بالایی به چاپ برساند. سایت‌ها و مراکز بسیار زیادی درزمینه چاپ دیجیتالی فعالیت می‌کنند؛ اما ما در اینجا می‌خواهیم به شما بهترین و معتبرترین مرکز چاپ دیجیتال را معرفی کنیم، تا شما بتوانید به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر محصولات چاپی خود را به چاپ برسانید. شما برای چاپ محصولات چاپی خود، می‌توانید به مرکز خدمات چاپی نقش سیلک، به نشانی اینترنتی www.sialkdesign.com// مراجعه کنید.

  • Donooco
  • اردیبهشت 27, 1400
  • 60 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا