در حال بارگذاری...
انواع چاپ دیجیتال

5/5

از گذشته تا کنون انواع روش های چاپ ایجاد شده که در جال حاضر یکی از پر کابرد ترین آنها چاپ دیجیتال می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره انواع چاپ دیجیتال صحبت کنیم. و یکی از بهترین روش های چاپ دیجیتال را برایتان بگوییم.

انواع چاپ دیجیتال

امروزه صنایع مختلف از چاپ دیجیتال بسیار بهره می برند. چاپ دیجیتال در واقع از ارتباط کامپیوتر با دستگاه چاپ به منظور انتقال تصویر به دستگاه و ایجاد آن به نسخه چاپی است. در ادامه انواع چاپ دیجیتال را برایتان می گوییم و توضیح مختصری می دهیم.

  • چاپ استیکر وینیل
  • چاپ بک لایت
  • چاپ بنر
  • چاپ پرده شید
  • چاپ لمینت
  • فلکس
  • چاپ مش

چاپ استیکر وینیل

چاپ وینیل فناوری چاپ پیشرفته ای است که با دستگاه اکوسالونت انجام می شود. این چاپ بر روی یک لایه نازک از جنس pvc انجام می شود که قابلیت شستشو نیز دارد. از چاپ استیکر معمولا در صنعت تبلیغات و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. چاپ استیکر وینیل را با نام چاپ دیجیتال نیز می شناسند. پشت استیکر وینیل چسب تعبیه شده که کار را برای نصابان راحت می کند. به علاوه کیفیت چاپ آن بالاست و در برابر نو آفتاب نیز مقاوم است.

چاپ بک لایت

اگر دقت کرده باشید زمانی که در مترو یا خیابان در حال حرکت هستید حتما تابلوهایی نورانی را دیده اید که رویشان تبلیغات کسب و کاری چاپ شده. در حقیقت این تابلو ها به صورت باکس هستند که درون آنها لامپ تعبیه شده و باعث درخشندگی تابلو می شود. به این روش چاپ بک لایت گفته می شود. معمولا لامپ هایی که در چاپ بک لایت استفاده می شوند، از نوع کم مصرف و مهتابی هستند.همچنین می توان از لامپ های LED و SMD نیز در آن استفاده کرد. چاپ بک لایت معمولا در شب وضوح تصویر و جلوه فوق العاده ای دارد.

چاپ بنر

چاپ بنر کاربرد های زیادی دارد. که اصلی ترین آن در تبلیغات است. به طور کلی از چاپ بنر می توان در ازطلاع رسانی ارائه خدمات، عرضه محصول جدید، معرفی خدمات شرکت یا موسسات، اطلاع ارسانی جها فروش محصول و یا برای برند سازی استفاده کرد. چاپ بنر یکی از انواع چاپ دیجیتال می باشد. در این روش بین کامپیوتر و دستگاه چاپ ارتباط وجود دارد. در واقع دستور چاپ از سمت کامپیوتر به دستگاه چاپ ارسال می شود. آنگاه رنگ بر روی بنر پاشیده می شود و عملیات چاپ بنر انجام می شود.

چاپ پرده شید تصویری

یکی دیگر از انواع چاپ دیجیتال چاپ پرده شید تصویر است. در این روش عملیات چاپ بر رو پارچه انجام می شود. این روش کیفیت بالایی برخوردار است. دلیل نام گذاری این است که زمان استفاده از پرده شید، بر روی پنجره سایه می افتد و شید به معنای سایه است. از نظر تنوع این روش چاپ نسبت به سایر روش ها برتر است. زیرا در این روش می توان کاملا مطابق با سلیقه مشتری عمل کرد.

چاپ پلات لمینت

از دیگر انواع چاپ دیجیتال ، چاپ پلات لمینت است. این روش چاپ سرعت به نسبت بالایی دارد و برای چاپ در تیراژ محدود مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه چاپ سرعت به نسبت بالایی دارد. و برای چاپ در تیراژ مجدود مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه چاپ را می توان در عرض یک و نیم متر و تا طول 30 متر به چاپ رساند. چاپ پلات لمینت از دو بخش پلات و لیمنت تشکیل می شود. که هر کدام مفهومی دارد. پلات لمینت به معنای عرض زیاد است و لمینت نیز پوششی استکه رو کاغذ چاپ پلات کشیده می شود. و باعث استحکام بخشیدن به آن می شود. این عمل منجر می شود پوستر در برابر فشاره رطوبت و سایر موارد آسیب پذیر نباشد.

چاپ فلکس

به طور حتم اگر کسب و کاری برای خود داشته باشید که نیاز به تابلویی برای آن داشته اید، حداقل یکبار نام چاپ فلکس به گوشتان خورده، از چاپ فلکس و بنر برای ساخت تابلو یا دیوار نوشته استفاده می شود. چاپ فلکس از جمله چاپ هایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه بیشتر کسب و کارهای کوچک و فروشگاه ها از تابلو های فلکس استفاده می کنند. یکی از دلایلش قیمت مناسب و کیفیت عالی آن است. در مقایسه با بنر، فلکس در طولانی مدت دچار افت کیفیت نمی شود و دوام خیلی بیشتری دارد. و اگر در بالای تابلو یک پروژکتور نصب کنید و نور به تابلو تابیده شود. در شب نیز قابلیت دیده شدن، آن هم به صورت کامل را دارد.

چاپ مش

نوع آخر از انواع چاپ دیجیتال، چاپ مش است. مش یک استیکر طرح دار می باشد. متریال مش ورقی سفید از جنس pvc و پلی ارتان می باشد. در ثانی یک لایه نازک از چسب در زیر آن و یک لایه جذب کننده مرکب دستگاه اکوسالونت و کاغذی روغنی که از چسب مش محافظت می می کند. در آن تعبیه شده است.

رول های مش عرضی بین 90 تا 150 سانتی متر دارد. و با توجه به حالت توری شکل مش، می تواند به سادگی نور را از خود عبور دهد. و این یک ویژگی مثبت در روش چاپ مش است. رول های مش به دو صورت پشت چسب دار و بدون چسب تولید می شود.

بهترین چاپ دیجیتال کدام است؟

در بالا لیستی از انواع چاپ دیجیتال را آورده ایم که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارد و با توجه به نیاز مشتریان استفاده می شود. بنابراین کمی سخت است که بگوییم کدام روش بهتر است. اما روش چاپ پلات لمینت از آن دسته از چاپ هایست که هم از کیفیت تصویر خوبی برخوردار است و هم کیفیت جنس آن عالی است. اما با این حال باید با توجه به نیاز مشتری انتخاب کرد که کدام روش بهتر است. تنها کیفیت یا جنس مطرح نیست.

کلام آخر

با گسترش صنعت در زمینه های مختلف بسیاری از صاحبین کسب و کار برای مطرح کردن و به فروش رساندن برند و کسب و کار خود از تبلیعات استفاده می کنند. این دسته از افراد تبلیغات خود را از طریق یکی از انواع چاپ دیجیتال به تصویر می کشند. و در دید عموم قرار می دهند. هر یک از این روش های چاپ کاربرد ها و مزایای خاص خود را دارند که به صورت جداگانه در سایت به آنها پرداخته ایم. که مهمترین کاربرد آنها استفاده در صنعت تبلیعات، تابلوسازی و دکوراسیون است.

  • Donooco
  • تیر 2, 1400
  • 44 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا