در حال بارگذاری...
بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ

5/5

بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ:

از بهترین راه های معرفی محصول و خدمات شرکت و کارخانه ها طراحی و چاپ یک کاتالوگ جراب است. تا مشتریان درک بهتری از خدمات و محصولات داشته باشد. و بتواند آنها را خریداری کنند. کاتالوگ به آنها نشان می دهد که آیا محصولات شما برای آنها کاربردی است یا خیر. بنابراین انتخاب یک طراح و چاپخانه خوب تاثیر به سزایی در روند جذب و فروش بهتر محصولاتتان دارد. در این مقاله بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ می پردازیم.

بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ

  • استفاده از کد کیو آر

مطمئنن شما نمی توانید تمام محصولات خود را در قالب یک کاتالوگ بگنجانید. کاتالوگ باید مختصر و مفید باشد. بنابراین یکی از ویژگی های طراحی یک کاتالوگ، داشتن کد کیو آر است. این کد قابلیت این را دارد که تنها با یک اسکن ساده فرد را وارد شبکه ها مجازی شما کند. و حالا تصور کنید با استفاده از یک کد کیو آر می توانید مشتریان زیادی را روانه شبکه های اجتماعی خود کنید.

در این راستا می توانید کاتالوگ خود را پس از طراحی، از طریق چاپ افست در تیراژ های بالا به چاپ برسانید. مجموعه نقش سیلک طراحان حرفه ای زیادی دارد و این اطمینان را به شما می دهد که شاهد طراحی فوق العاده ای خواهید بود.

  • انتخاب رنگ های جذاب

معمولا مخاطبین شما قبل از دیدن محصولات و متونی که در کاتالوگ قرار دارند. جذب ظاهر جذاب کاتالوگ می شوند. بنابراین با استفاده از رنگ های جذب کننده تاثیر به سزایی در جلب توجه مشتری دارد. تاثیر رنگ در جذب مشتری بسیار زیاد است. به این صورت که از رنگ های مکملی مثل نارنجی-آبی ، قرمز- سبز ، سبز چمنی و ارغوانی ، زرد و بنفش باعث می شود که کاتالوگ بسیار چشم نوازتر شود.

البته تنها رنگ نیست که از اهمیت بالایی برخوردار است. بلکه باید قبل از طراحی به نکاتی بپردازید که انجام آنها در مجموع باعث ایجاد یک اثر هنری جذاب می شود. بنابراین به ادامه مقاله بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ را با دقت بیشتری بخوانید.

  • جنس کاغذ کاتالوگ

یکی از موارد مهم در بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ ، انتخاب کاغذ مناسب است. در صورت انتخاب درست کاغذ تاثیر زیادی در بهتر نمایش دادن جلوه ی ظاهری کاتالوگ دارد. و بالعکس در صورت انتخاب کاغذ نادرست اثر منفی در دید مشتریان خواهد داشت.

انواع کاغذ برای چاپ دیجیتال

انتخاب کاغذ برای چاپ کاتالوگ بسیار مهم است. مخصوصا اینکه ارتباط مستقیم جلوه ظاهری و طراحی که انجام شده دارد. یعنی اگر بهترین طرح را هم زده باشید ولی آن را روی کاغذ معمولی چاپ کنید.

  1. کاغذ گلاسه: یکی ار مجبوب ترین کاغذ ها برای چاپ کاتالوگ کاغذ گلاسه است. که بسیار بادوام و با کیفیت است. معمولا از گلاسه برای چاپ تراکت، کاتالوگ، بروشور و پوستر استفاده می شود. اما نکته ای که وجود دارد این نوع از کاغذ نسبت به سایر کاغذ های چاپ کاتالوگ گران تر هستند. و برای کسانی که بودجه کمی دارند مناسب نیست.
  2. کاغذ معمولی: این نوع کاغذ در حقیقت همان کاغذ A4 است. و به طور کلی کاغذ معمولی سفید است و ناخالصی ندارد.
  3. کاغذ سلفونی: این کاغذ به مواد لاتکس آغشته شده و روی آن سلفون کشیده می شود. همین امر منجر می شود تا در برابر رطوبت و کشیدگی بسیار مقاوم باشد. با توجه به کیفیت و دوام این کاغذ، طبیعتا چاپ روی آن نیز قیمت به نسبت بالایی دارد. همچنین مرکب استفاده شده در چاپ نیز مخصوص است و نمی توان از سایر مرکب ها در چاپ آن استفاده کرد.
  4. کاغذ آنتیک: می دانید که آنتیک به معنای قدیمی است. این کاغذ هم شباهت زیادی به کاغذ های دست ساز دارد. و اکثرا از آن برای چاپ کتاب استفاده می شود. اما پیش می آید که گاهی برای چاپ کاتالوگ هم از آن استفاده شود.

افزایش جذابیت در طراحی کاتالوگ

حتی در طراحی کاتالوگ هم ریسک پذیر باشید. گاهی ریسک پذیر بودن همان نقطه عطفی است که شما را به سمت پیشرفت هدایت می کند. مخاطبین معمولا به دنبال چیزهاب ناشناخته می روند. بنابراین بهتر است به سراغ چیز هایی بروید که به جشم مخاطبانتان جدید و ناشناخته باشد.

هر ساله در ایران نمایشگاه های زیادی باز می شود. و تنها برای معرفی کسب و کار و گرفتن پروژه های جدید، و حالا تصور کنید شما هم در یکی از این نمایشگاه ها شرکت کرده اید. و هر شخصی که به غرفه شما می آید یکی از کاتالوگ های مربوط به معرفی شرکت و محصولاتتان را به آن شخص می دهید. در آن روز هر فرد تعداد زیادی کاتالوگ و بروشور دریافت می کند که برخی از آنها را همان ابتدا دور می اندازد و بعضی را با خود می برد.

این سوال پیش می آید که از بین کاتالوگ هایی که دور انداحته نشده اند و جنس و طرح های متفاوتی هم دارند کدام مورد جذبش می کند. و انتظاراتش از یک کاتالوگ مناسب چیست؟ در بالا تمام چیز هایی که مربوط به بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ بود گفته شد. و اگر همه آنها رعایت شود نظر مشتریان را به راحتی جلب می کند.

خلاصه ای از نکات گفته شده

کاتالوگ شما نمایی از کسب و کارتان است. بنابراین زمان بالایی را صرف آن کنید. و در ابتدا به طراحی آن بپردازید. نکاتی چون انتخاب یک پالت رنگی جذاب، استفاده صحیح از عکس های مرتبط و با کیفیت، متن ها خلاصه اما جذاب در زمان طراحی بسیار مهم است. پس از طراحی انتخاب کاغذ چاپی نیز بسیار مهم است. ممکن است زمان زیادی را صرف طراحی کرده باشید، اما وقتی آن را روی یک کاغذ معمولی چاپ کنید آن جلوه ای را که انتظارش را داشتید نخواهید بود. و در پایان مقاله بهترین ویژگی های طراحی کاتالوگ، چاپ آن نیز بسیار مهم است. در انتخاب چاپخانه هم باید دقت و توجه نشان دهید.

  • Donooco
  • تیر 13, 1400
  • 45 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا