در حال بارگذاری...

5/5

ما در این مقاله قصد داریم به صورت فشرده تفاوت چاپ دیجیتال با دیگر روش ها را شرح دهیم ، با ما همراه باشید !!؛ انتخاب روش چاپ مناسب، ممکن است گاهی چالش برانگیز باشد! امروزه روش‌های چاپ زیاد و متفاوتی وجود دارند و پیوسته نیز در حال به روز شدن هستند. بنابراین طبیعی است اگر گاهی ندانید که چه روشی را باید انتخاب کنید: چاپ دیجیتال، افست، یا …؟

مهم ترین نکته این است که روش چاپ مناسب برای شما، به نوع پروژه ای که میخواهید چاپ کنید، تیراژ آن، و شرایط بیزینس شما بستگی دارد. آیا میخواهید بدانید که تفاوت چاپ دیجیتال با روش‌های دیگر چیست؟ در چه زمان‌هایی باید از چاپ دیجیتال به جای روش‌های دیگر استفاده کرد؟ مزیت‌های چاپ دیجیتال چیست؟ در این مقاله همراه شما هستیم تا پاسخ تمام این سوالات را به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم!

تفاوت چاپ دیجیتال با روش‌ های دیگر چیست؟

چاپ دیجیتال جدید ترین روش چاپ است که در دنیای امروزی محبوبیت بسیاری دارد. چرا که چاپ دیجیتال نسبت به دیگر روش‌های چاپ، مزیت‌های خاص خود را دارد. چاپ دیجیتال سرعت بالایی دارد و خروجی با کیفیتی تحویل می‌دهد. برای چاپ کردن پروژه‌ها از طریق چاپ دیجیتال، نیازی به آماده سازی پلیت نیست. با استفاده از این روش چاپ، در وقت و انرژی‌تان صرفه جویی بسیاری خواهید کرد.

 در چاپ دیجیتال، بر خلاف چاپ افست، از پلیت استفاده نمی‌شود. در این نوع چاپ، به جای پلیت گزینه‌هایی مثل تونر، یا پرینتر‌های بزرگی که از جوهر مایع استفاده می‌کنند، به کار می‌رود. در زمان‌هایی که حجم کار کم است چاپ دیجیتال بهترین گزینه محسوب می‌شود. ( برای مثال زمانی که می‌خواهید 20 عدد کارت دعوت چاپ کنید.) یک تفاوت چاپ دیجیتال، در این است که اطلاعات و داده‌های متغیر درون صفحات را به خوبی چاپ می‌کند. زمانی که هر صفحه ای که باید چاپ شود، کد ، شماره، آدرس یا نام خصوص به خود را دارد، حتما از چاپ دیجیتال استفاده کنید. در چنین شرایطی، انواع دیگری از چاپ مثل چاپ افست به کار نخواهند آمد.

چاپ افست روشی عالی برای چاپ پروژه‌ها است، اما این چاپ بیشتر برای زمانی به کار می‌رود که حجم کار بالا باشد. بسیاری از بیزینس‌ها چنین حجم بالایی از کار را احتیاج ندارند. در این شرایط بهترین راه، استفاده از چاپ دیجیتال است. زمانی که از تفاوت چاپ دیجیتال با دیگر روش‌ ها صحبت می‌کنیم، این موارد بسیار کلیدی هستند.

در روش چاپ دیجیتال از دو تکنولوژی اصلی استفاده می‌شود:

  • زیروگرافی
  • اینکجت

از پرینتر‌های اینکجت در اکثر مواقع برای چاپ پوستر، کتاب‌هایی با تیراژ کم، و پروژه‌های تبلیغاتی استفاده میشود. در عین حال، زیروگرافی یا همان پرینت لیزری، بیشتر برای چاپ اسناد، نامه، کتاب‌هایی با تیراژ کم، و بروشور استفاده می‌شود.

تفاوت چاپ دیجیتال

مزایای جالب چاپ دیجیتال نسبت به انواع دیگر چاپ

تفاوت چاپ دیجیتال با روش‌های دیگر، مزیت‌های جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد! از جمله این که:

  • در مواقعی که حجم کار پایین است، چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • با استفاده از این نوع چاپ می‌توانید تنها همان میزانی که نیاز دارید چاپ کنید.
  • می‌توانید پروژه‌ها را در تیراژ کم چاپ کنید. (مثلا 1 عدد، 20 عدد یا 50 عدد)
  • چاپ سیاه و سفید دیجیتال بسیار ارزان است.
  • داده‌های متغیر را به خوبی چاپ میکند. ( از جمله اسامی، آدرس، کد‌ها، یا شماره‌ها را می‌توان به راحتی با این روش چاپ، به چاپ رساند.)

تفاوت چاپ دیجیتال

در چه مواقعی چاپ دیجیتال را به روش‌های دیگر چاپ ترجیح دهیم؟

همانطور که گفتیم، انتخاب نوع چاپ به پروژه شما و شرایط خاص بیزینس‌تان بستگی دارد. اگر شرایط زیر برای شما صدق میکند، چاپ دیجیتال پیشنهاد خوبی برای‌تان خواهد بود.:

  1. زمانی که نیاز به نتیجه ای فوری دارید

بسیاری افراد پرینت دیجیتال را “کپی” نیز می‌نامند. این موضوع بی دلیل نیست! در این فرایند، پرینتر طرح را در فرمت دیجیتال و بدون نیاز به طی شدن فرایند خاصی دریافت می‌کند. در واقع، میتوان گفت که طرح را کپی کرده و آن را چاپ می‌کند. بنابراین، در فرایند پرینت دیجیتال نیازی به طی کردن مراحل پیچیده ای که در چاپ‌های دیگر، مثل چاپ افست، باید طی شوند، نیست. به همین دلیل چاپ دیجیتال شما را سریع تر به نتیجه می‌رساند.

 بنابراین پرینت دیجیتال در مواقعی که نیاز به نتیجه سریع دارید، بسیار مناسب است. ممکن است بیزینس شما وقت کمی برای تحویل کار به مشتری داشته باشد. در چنین شرایطی این تفاوت چاپ دیجیتال به سود شما تمام خواهد شد! چرا که به شما کمک می‌کند که سر موقع کار را آماده کنید.

  1. زمانی که نیاز به روشی مقرون به صرفه دارید

یک تفاوت چاپ دیجیتال با دیگر روش‌ها، این است که نیازی به استفاده از پلیت ندارد. بنابراین هزینه کمتری صرف خواهید کرد. البته زمانی که به دنبال روشی اقتصادی برای چاپ هستید، انتخاب نوع چاپ بستگی به اندازه پروژه خواهد داشت. حجم دقیق هر پروژه با پروژه دیگر فرق دارد. اما به طور کلی برای پروژه‌هایی با حجم کمتر، چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر خواهد بود.

  1. زمانی که خواستار نتیجه کاملا یکسان هستید

روش‌های چاپ دستی نیازمند طی شدن مراحل متعددی هستند. این موضوع، باعث می‌شود که امکان بروز خطا زیاد باشد. اگر پروژه شما به نحوی است که طرح پرینت شده باید دقیقا با طرح اصلی همسان باشد، چاپ دیجیتال می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد. (در چنین مواقعی چاپ افست پیشنهاد نمی‌شود). با چاپ افست، دیگر نیازی نیست نگران تعادل جوهر و آب در هنگام پرس باشید. از آنجایی که در چاپ افست نیازی به طی شدن مراحل متعدد ماشینی نیست، می‌توان این روش چاپ را برای پرینت کردن دعوتنامه‌ها، بیزینس کارت، پوستر، و دیگر موارد مربوط به بازاریابی پیشنهاد کرد.

تفاوت چاپ دیجیتال در چیست؟

  1. زمانی که نیاز به چاپ جزئیات دارید

چاپ دیجیتال انقلابی در دنیای چاپ به شمار می‌رود. در گذشته چاپ کردن چیزهایی که حاوی جزئیات ریز بودند به سختی امکان پذیر بود. امروزه چاپ دیجیتال به ما این امکان را داده است که نامه، دعوتنامه، و چنین مواردی را که حاوی جزئیاتی همچون نام، نشانی، و … را به راحتی چاپ کنیم. آن هم بدون این که نیاز به توقف برای چاپ این جزئیات، یا حتی کم کردن سرعت کار باشد! این مورد به خودی خود یک تفاوت چاپ دیجیتال با دیگر روش‌ها محسوب می‌شود.

  1. زمانی که نیاز به کیفیت بالا دارید

در گذشته، اگر به دنبال کیفیت بالا در چاپ بودید، چاپ افست بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شد. اما با پیشرفت دائمی تکنولوژی، امروزه چاپ دیجیتال جای خود را در دنیای چاپ حسابی محکم کرده است. کیفیت چاپ دیجیتال در دهه‌های اخیر پیوسته رو به پیشرفت بوده است و این موضوع باعث شده است که چاپ دیجیتال به خوبی از نظر کیفیت، با چاپ افست رقابت کند. بنابراین با در نظر گرفتن پیشرفت کیفیت خروجی در چاپ دیجیتال، و احتمال کم بروز خطا، چاپ دیجیتال گزینه ای عالی محسوب میشود.

همانطور که گفتیم، چاپ دیجیتال از مراحل پیچیده ای که در انواع دیگر چاپ مثل چاپ افست ضروری هستند، بی نیاز است. به همین دلیل این نوع چاپ برگ برنده ای در دست دارد! به علاوه، گزینه ای مقرون به صرفه محسوب می‌شود. همچنین، اگر پروژه ی شما حاوی جزئیات بصری است، یا اگر برای‌تان حائز اهمیت است که نسخه چاپ شده پروژه دقیقا با نسخه اصلی یکسان باشد، چاپ دیجیتال گزینه ای بسیار عالی برای شما محسوب می‌شود!

نتیجه گیری

تا اینجا، تفاوت چاپ دیجیتال با روش‌های دیگر را بررسی کردیم. دانستیم که چاپ دیجیتال می‌تواند داده‌های متغیر را به خوبی چاپ کند، و برای تیراژ‌های پایین مقرون به صرفه است. همچنین، سرعت بالایی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. دستگاه‌های چاپ دیجیتال لارج فرمت مانند دستگاه چاپ فلکسیچاپ مشچاپ استیکر می‌توانند تصاویر را بر هر چیزی، از کارت‌های ضخیم گرفته تا کاغذ‌های گرم بالا، کتد ، چاپ بک لیت ، مقوای فتو گلاسه ، کنواس و … را بوسیله دستگاه چاپ دیجیتال پلات لمینت چاپ کنند. اگر به دنبال مزیت‌های ذکر شده در این مقاله هستید، چاپ دیجیتال گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

شما می توانید برای کسب اطمینان بیش تر با کارشناسان فروشگاه اینترنتی نقش سیلک تماس بگیرید!

  • Donooco
  • اردیبهشت 25, 1400
  • 42 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا