در حال بارگذاری...
چاپ پلات لمینت

5/5

تا به حال مطالب زیادی درباره ی چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت نوشته شده است و قطعا می دانید که شما بنابر نیاز مورد نظرتان از این نوع در چاپ استفاده می کنید.اما کمتر دیده شده از تفاوت های میان چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت صحبت شود.در این مطلب سعی شده به تفاوت های چاپ پلات لمینت با چاپ بک لایت پرداخته شود.یک بار برای همیشه تفاوت های چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت را یاد بگیریم.این از آن مواردی است که تقریبا همه در موردش اطلاعات اشتباه دارند.هر دو نوع چاپ در تبلیغات محصولات یا هر حرفه دیگر کاری می کنند.اما به طور کلی شما ابتدا باید نوع کار و چاپی که قصد استفاده از آن را دارید مشخص می کنید آن وقت شما می توانید یکی از این چاپ هارا انتخاب کنید.سپس همان طور که متوجه شدید باید نیاز خود را درمورد استفاده از چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت بدانید ما در این مقاله ابتدا درمورد این در نوع چاپ صحبت می کنیم بعد سپس تفاوت های چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت را برای شما همراهان همیشگی شرح می دهیم پس تا انتهای این مقاله کامل و بر محتوا با سایت سیلک دیزاین همراه باشید.

چاپ پلات لمینت چیست؟

چاپ پلات نوعی از چاپ است که به آن چاپ دیجیتالی می گویند. این نوع چاپ به دو نوع انجام می شود، اولی چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتالی است. اگر بخواهیم در مورد چاپ دیجیتالی به شما توضیح بدهیم باید گفت که این چاپ یک روش سریع و فوق العاده با کیفیت می باشد. پلات در واقع یک نوع چاپ دیجیتالی است که به علت با کیفیت بودن از آن برای چاپ پوستر و تصاویری که عرض زیادی دارند استفاده می شود. چاپ پلات و لمینت را با هم استفاده می کنند. اینک واجب می شود در مورد خود اصطلاح لمینت به شما توضیحاتی بدهیم.لمینت یک پوشش است که از آن برای اینکه کاغذ چاپ پلات استحکام زیادی داشته باشد استفاده می شود.

چاپ پلات و لمینت دو نوع چاپی هستند که کیفیت فوق العاده خوبی دارند و وقتی شما از این دو نوع چاپ استفاده می کنید خیالتان از این بابت راحت تر باشد که این چاپ ها در برابر شرایط محیطی ، فشار و یا چروکیدگی مقاوم هستند. از چاپ پلات بیشتر در فضای داخلی و چاپ هایی که نیاز به عرض بشتری دارند استفاده می شود به این دلیل که این نوع چاپ از کیفیت بالایی برخوردار است. شاید شما با خودتان بگویید منظور از عرض زیاد یعنی باید چقدر باشد؟. منظور ما از عرض زیاد یعنی بین یک تا یک و نیم متر است.

حالا برای چاپ کردن این نوع چاپ از دستگاهی استفاده می شود که پلاتر نام دارد. پلاتر یک نوع چاپ گری می باشند که برای چاپ های دیجیتالی مورد استفاده است. تا اینجای مطلب حدس می زنیم می توانیم بگوییم که شما چاپ پلات را متوجه شده اید و شاید این سوال پیش بیاید که تا چه طولی می توانیم از چاپ پلات استفاده کنیم؟. سوال خوبی می تواند باشد ، در جواب این سوال می توانیم بگوییم برای عرض چاپ پلات محدودیت وجود دارد و بیش از یک و نیم متر نمی توانیم از این چاپ استفاده کنیم ، اما در مورد طول آن محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید تا طول سی متر از چاپ پلات استفاده کنید. حالا نوبت به این رسیده که ما در مورد کاغذ چاپ پلات هم به شما توضیحاتی بدهیم. در چاپ پلات و لمینت از یک نوع کاغذ استفاده می کنند که به آن کاغذ کوتد گفته می شود. این نوع کاغذ دارای بافتی است که باعث می شود جوهر چاپ بر روی آن پخش نشود.

انواع لمینت و کاربردهای در چاپ پلات:

در این مطلب انواع لمینت را نام می بریم و کاربردهای آن را در چاپ پلات برای شما توضیح می دهیم.

لمینت سرد برای چاپ پلات:

اگر بخواهید در چاپ پلات از لمینت سرد استفاده کنید ، نیازی به حرارت نمی باشد. همان طور که گفتیم در چاپ پلات از کاغذ کوتد استفاده می کنند، وقتی بحث لمینت سرد باشد پس نباید کاغذ کوتد را حرارت بدهید. لیفت سرد دارای نوع مات و براق است و ضخامت های گوناگونی دارد. لمینت سرد می تواند روی چندین کاغذ کار انجام دهد فقط محدود به استفاده از کاغذ کوتد نیست. اگر بخواهیم انواع کاغذهایی که برای لمینت سرد استفاده می کنیم را نام ببریم می تواند شامل کاغذهای کوتد، گلاسه و چندین کاغذ دیگر باشد.

لمینت گرم برای چاپ پلات:

در این مطلب می خواهیم لمینت گرم را برای شما شرح دهیم. لمینت گرم بر خلاف لمینت سرد برای چسباندن آن باید کاغذ کوتد را حرارت بدهیم. اگر باز بخواهیم ویژگی های لمینت گرم را بگوییم این لمینت بر خلاف لمینت  سرد می باشد فقط می توان از یک نوع کاغذ کوتد استفاده کرد و ضخامت های گوناگونی دارد. این نوع لمینت مات و براق نیز هستند در این یک ویژگی مانند لمینت سرد می باشد.

چاپ بک لایت چیست؟

اصطلاح بک لایت در چاپ یک نوع تابلو تبلیغاتی است. در تابلوی تبلیغاتی بک لایت یک لامپ کم مصرف یا لامپ LED وجود دارد که منبع نور می باشد. زمانی که یک چاپی بر روی این تابلو قرار می گیرد بر اثر روشنایی در هر زمان می توان آن را مشاهده کرد. چاپ بک لایت انواع مختلفی دارد و از لحاظ جنس ، اندازه و کیفیت متفاوت می باشد. اگر شما می خواهید  حوزه کاری خود را تبلیغ کنید می توانید از این تابلو تبلیغاتی با یک نوع چاپ با کیفیت بهره مند شوید، این نوع چاپ بک لایت در طول روز جذابیت و زیبایی خاصی دارد. چاپ بک لایت باید طوری باشد که در برابر شرایط محیطی از جمله آب ، رطوبت و … مقاوم و دارای استحکام زیادی در برابر همه شرایط باشد. برای اینکه بخواهیم یک چاپ با کیفیت داشته باشیم باید از جوهر های مناسب و دستگاه هایی که دارای چاپ قوی هستند استفاده کرد. چاپی که برای تابلو بک لایت استفاده می شود باید با دوام و محکم باشد تا بشود در مدت زمانی در برابر بعضی از شرایط ها از بین نرود.

انواع چاپ بک لایت:

همان طور که در مطلب بالا گفتیم تابلوهای چاپ بک لایت انواع مختلفی دارند:

  • بک لایت دیواری
  • بک لایت گردان
  • بک لایت ایستاده
  • بک لایت LED
  • بک لایت آویز

چاپ بک لایت چه کاربردهایی دارد؟

تابلو بک لایت به علت داشتن روشنایی در همه زمان ها روز و شب قابل مشاهده است و کاربردهای مخلتفی دارند اینک در این مطلب به کاربردهای چاپ بک لایت می پردازیم:

  • از چاپ بک لایت می توانید بر روی درب فروشگاه ها استفاده کنید.
  • اگر یک همایشی وجود دارد می توانید در همایش ها و سمینارها از آن استفاده کنید.
  • در مراکز خرید و ایستگاه های مترو می شود از چاپ بک لایت استفاده کرد.
  • اگر دقت کنید در رستوران ها و کافی شاپ ها از چاپ بک لایت برای معرفی منو استفاده می شود.
  • از چاپ بک لایت می توانید در مطب های پزشکی و دفاتر مهندسی و یا حتی در داروخانه ها استفاده کنید.
  • در هتل ها و نمایشگاه ها از چاپ بک لایت می شود استفاده کرد.

تفاوت چاپ پلات لمینت با چاپ بک لایت در چیست؟

بعد از کلی صحبت در مورد چاپ پلات و لمینت و چاپ بک لایت اینک نوبت به آن رسیده که تفاوت های این دو نوع چاپ را بررسی کنیم. با دانستن تفاوت چاپ پلات لمینت و چاپ بک لایت شما بهتر می توانید برای کار موردنظرتان یکی از این دو نوع چاپ را انتخاب کنید.

  • اولین تفاوت چاپ پلات لمینت با چاپ بک لایت در این است که در چاپ پلات لمینت روشنایی وجود ندارد یعنی می توان گفت مانند بنر می باشد اما در چاپ بک لایت منبع نور وجود دارد.
  • چاپ بک لایت به علت داشتن منبع نور در هر زمان و مکانی قابل مشاهده است اما چاپ پلات و لمینت این طور نمی باشد.
  • از لحاظ کیفیت می توان گفت که چاپ پلت لمینت با کیفیت تر از چاپ بک لایت می باشد.
  • در چاپ پلات لمینت از کاغذ کوتد استفاده می کنند اما در چاپ بک لایت از کاغذ بک لیت استفاده می کنند.

کلام آخر :

ما در این مقاله سعی کردیم هر توضیحی که برای شما مفید باشد را در مورد تفاوت چاپ پلات لمینت با چاپ بک لایت بدهیم. اگر برای حوزه کاریتان به دنبال تابلوهایی که دارای منبع نور می باشند هستید بهتر است از چاپ بک لایت استفاده کنید ،اما اگر به دنبال منبع نور نیستید پس می توان گفت از چاپ پلات لمینت استفاده کنید. شما الان با دانستن تفاوت چاپ پلات لمینت با چاپ بک لایت راحت تر می توانید یکی از این دو نوع چاپ را انتخاب کنید،اگر باز در انتخاب این دو تردید دارید می توانید با سایت سیلک دیزاین در ارتباط باشید و مشاوره لازم را بگیرید.

  • Donooco
  • شهریور 1, 1400
  • 54 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا