در حال بارگذاری...
فرایند برش در چاپ

5/5

فرایند برش در چاپ:

تولید یک سفارش چاپی برش به فرایندی گفته می شود که قبل از تولید و پس از تولید نقش مهمی دارد. در حقیقت برش کاغذ مهمترین کاری است که پس از چاپ انجام می گیرد. در بخش برش برای صحافی، دقت بالا لازمه کار است. و صاف کردن لبه های کاغذ و گونیا، همچنین اندازه دقیق ابعاد کاغذ ضروری و الزامی می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه چاپ، عملیات برش هم دستخوش تغییرات شد. به طور مثال دستگاه های برش در ابتدا دستی بودند و توسط افرادی که فیزیک بندنی قوی داشتند انجام می پذیرفت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های مجهز، دیگر نیازی به کار دستی و فیزیک بدنی بالا نیست. این دستگاه ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به اتوماتیک بودن، سیستم های برنامه ریزی، حافظه هوشمند، و سیستم باد در صفحه برش اشاره کرد. ویژگی های این دستگاه به برش استاندارد کاغذ کمک بسیاری می کند.

فرایند برش در چاپ

فرایند برش در چاپ به گونه ای است که با تیغی تیز قسمت هایی از کار چاپی، برش داده می شود. تا کار به اندازه استاندارد برسد. به عنوان مثال برای هم تراز کردن کار های چاپی با هم و یا جهت میزان کردن برگه های یک کتاب فرایند برش الزامی است. و اتفاقی که در فرایند چاپ بسیار ناگوار است این است که قسمتی از کار چاپی شما به علت یک برش نامطلوب از بین برود.

به طور کلی فرایند برش در چاپ دو نوع است:

  • برش اولیه:

فرایند برش اولیه در چاپ، به برشی که قبل از شروع چاپ و در جهت بریدن کاغذ و مقوا در اندازه های فرم چاپی انجام می شود، تا کاغذ آماده استفاده در دستگاه چاپی شود برش اولیه گفته می شود.

  • برش پایانی

اما پس از چاپ یک محصول و انجام عملیات های صحافی و سلفون و دیگر عملیات های چاپی، نیاز به یک برش پایانی هم در فرایند چاپ وجود دارد. که این فرایند در جهت دستیابی به استاندارد تولید چاپی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در چاپ کتاب پس از صحافی و جلد سازی (جلد نرم) سه طرف کتاب برش داده می شوند. تا اندازه استاندارد آن بدست آید، به علاوه زیبایی خود را نیز حفظ کند.

نکاتی که در فرایند برش در چاپ باید رعایت شود

یکی از نکاتی که باید رعایت کنید تا در فرایند برش کار چاپی شما بدون نقص باشد. این است که در زمان طراحی محدوده طراحی مشخص کنید. به عنوان مثال معمولا هر هر طرف 3 میلی متر را خالی می گذارند و در عین حال رنگ زمینه را تا انتهای همان فایل چاپی ادامه می دهند. تا پس از برش لبه های محصول بدون رنگ نباشد. به علاوه عناصر اصلی را در طراحی­تان قبل از محدوده امن و به دور از لبه ها قرار دهید. تا در صورتی که فرایند برش در چاپ دچار خطایی شد، عناصر اصلی شما آسیب نبینند. این عمل باعث زیبا­تر شدن طرح شما می شود.

و نکته دومی که باید رعایت کنید اندازه درست و مناسب طراحی هایتان است. متاسفانه برخی از طراحان آن را رعایت نمی کنند. و ممکن است در اثر این بی احتیاطی در فرایند چاپ و برش اختلال ایجاد شود.

نقش سیلک با رعایت تمامی اصول کار چاپ را انجام می دهد. اگر سوالی در رابطه با عملیات چاپ دیجیتال، چاپ فلکسی و عملیات قبل و بعد از چاپ داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت قرار داده ایم با ما در ارتباط باشید.

  • Donooco
  • تیر 28, 1400
  • 118 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا