در حال بارگذاری...
چاپ شیت

احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای تبلیغ حوزه کاریتان به دنبال یک چاپ بهتر باشید. همه ما ممکن است برای حوزه کاریمان به دنبال تبلیغ باشیم اما چه نوع چاپی را برای این کار انتخاب کنیم مهم است. باید از چاپی استفاده کنیم که بتواند حوزه کاری ما را به طور جذاب نمایش دهد و از نظر کیفیت و قیمت مناسب باشد.

چاپ شیت چیست ؟ درباره‌اش چیزی شنیده‌اید؟

اگر نه که حتما باید با ما همراه باشید تا درباره این موضوع با شما صحبت کنیم. این روزها، توجه آدم‌ها به تبلیغات بیشتر شده ، این خوب است؛ از خوب هم بهتر است. منتها باید چاپی را انتخاب کنیم که نگاه مخاطبانمان رو ادامه دار کنیم و در نهایت بتوانیم با این کار بازاریابی خوبی داشته باشیم.

اینجاست که باید در انتخاب چاپ دقت بیشتری داشته باشیم. انگیزه ما از نوشتن این مقاله ، چاپ شیت با دستگاه های دیجیتال است که می خواهیم  شما را با این نوع چاپ آشنا کنیم و در مورد کاربردها و انواع چاپ شیت به شما توضیحاتی بدهیم تا بتوانید در حوزه کاری خود بهترین نوع چاپ را انتخاب کنید.

چاپ شیت چیست؟

اینک می خواهیم اصطلاح شیت را برای شما ذکر کنیم. در زمینه چاپ بخش های مختلفی وجود دارد که شیت بندی یکی از آن ها است. در شیت بندی طرح ها در یک صفحه که با اندازه و ابعاد مختلف  به وسیله دستگاه چاپ دیجیتال در کنار یکدیگر چیده می شوند. برای چاپ شیت می توان از کاغذ هایی با اندازه A5، A4، A3 و … استفاده کرد.

بیشترین سایزی که برای چاپ شیت مورد استفاده قرار می گیرد سایز 30*45 می باشد.

با انواع چاپ شیت آشنا شوید.

در صنعت چاپ و تبلیغات انواع مختلفی از چاپ شیت استفاده می کنند که در این مقاله می خواهیم در مورد دو نوع از شیت به شما اطلاعاتی بدهیم تا این دو نوع را خوب بشناسید.

  • چاپ شیت عمومی

در چاپ شیت عمومی بجای این که یک نمونه چاپ در فرم چاپی باشد تعداد زیادی نمونه در فرم چاپی قرار می گیرد، یعنی به طور واضح می توان گفت که هر بخش شیت عمومی به یک نفر سپرده می شود به همین دلیل این موضوع باعث کم شدن هزینه ها می شود یعنی تمام هزینه های ثابت چاپ دیجیتال بین افرادی که نمونه ای برای چاپ دارند تقسیم می شود.

به دلیل تقسیم شدن از کیفیت نمونه ها کاسته می شود و این کار برای چاپ هایی استفاده می شود که نیازی به کیفیت و دوام بالا ندارند می توان تراکت ها را برای این موضوع مثال زد.

اگر توجه داشته باشید تراکت ها از لحاظ  کیفیت زیاد خوب نیستند و این جزء شیت عمومی به حساب می آید.

 

  • چاپ شیت اختصاصی

بعد از توضیح دادن شیت عمومی به توصیف شیت اختصاصی می پردازیم. برای کسانی که کیفیت مهم تر از صرف هزینه است می توانند شیت اختصاصی را برای زمینه کاریشان انتخاب کنند. از لحاط کیفیت رنگ و چاپ دیجیتال شیت اختصاصی بهتر است و اگر قصد داشته باشید که برای تبلیغ و معرفی کارتان از کاتالوگ ، بروشور و پوستر استفاده کنید این شیت می تواند انتخاب خوبی برای بالابردن کیفیت چاپ باشد.

در چاپ شیت اختصاصی برعکس چاپ شیت عمومی کار چاپ بر عهده یک نفر می باشد و به این دلیل هزینه این نوع چاپ بیشتر  است. حالا دلیل قیمت بالای آن چیست؟ هزینه بالا به این علت می باشد که این نوع چاپ باید سریع تر چاپ شود و بنابراین به خاطر فوری و اختصاصی بودن هزینه آن بیشتر می باشد.

تفاوت چاپ شیت با چاپ افست در چیست؟

اگر قصد دارید که برای تبلیغات و معرفی کار خود از بروشور ، کاتالوگ و پوستر استفاده کنید حتما کیفیت و رنگ چاپ را در نظر بگیرید چون یکی از موارد مهم در چاپ می باشد. اگر این موارد را هم در نظر داشته باشید. حتما برای شما پیش آمده که با خود بگویید چاپ افست بهتر است یا چاپ شیت دیجیتال. در ادامه تفاوت چاپ شیت با چاپ افست را بررسی می کنیم.

چاپ افست از چاپ هایی است که برای تیراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد در مورد کیفیت بخواهیم برای شما ذکر کنیم کیفیت در چاپ افست بالاترین حد چاپ است و می توان از انواع مختلف از کاغذ برای چاپ استفاده کرد. اما چاپ شیت دیجیتال یکی از آسان ترین روش های چاپ است. در چاپ دیجیتال فقط می توان از رنگ های سیاه و سفید و CMYK استفاده کرد اما در چاپ افست می توان از رنگ های CMYK و رنگ های دیگر استفاده کرد.

از لحاظ قیمت اگر بخواهیم تفاوت این دو نوع چاپ را بررسی کنیم می توانیم بگوییم که قیمت چاپ افست به دلیل تیراژ بالا بیشتر است اما در چاپ شیت دیجیتالی به دلیل تیراژ پایین قیمت چاپ مقرون به صرفه می باشد.

از قیمت چاپ شیت مطلع شوید.

مجموعه چاپ سیلک دیزاین درصدد کمک به شما عزیزان در صنعت چاپ می باشد اگر از قیمت چاپ شیت اطلاعی ندارید می توانید برای مطلع شدن از قیمت چاپ شیت به سایت سیلک دیزاین مراجعه کرده و قیمت این نوع چاپ ها را بدانید. اگر نیازی باشد که در زمینه چاپ مشاوره داشته باشید می توانید با مشاوران سایت مشاوره لازم را بگیرید تا بتوانید بهترین نوع چاپ را از هر لحاظ انتخاب کنید.

در چاپ شیت اختصاصی برعکس چاپ شیت عمومی کار چاپ بر عهده یک نفر می باشد و به این دلیل هزینه این نوع چاپ بیشتر است. حالا دلیل قیمت بالای آن چیست؟ هزینه بالا به این علت می باشد که این نوع چاپ باید سریع تر چاپ شود و بنابراین به خاطر فوری و اختصاصی بودن هزینه آن بیشتر می باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله به شما چاپ شیت را توضیح دادیم اگر قصد دارید که از چاپی استفاده کنید که برای شما مقرون به صرفه باشد می توانید چاپ شیت را در انتخاب خود قرار دهید به عنوان مثال برای چاپ هایی مانند تراکت که کیفیت زیاد در اولویت نمی باشد اما از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است و شما می توانید برای این چاپ ها از چاپ شیت استفاده کنید.

  • Donooco
  • شهریور 15, 1400
  • 85 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بازگشت
WhatsApp
تماس مستقیم
ایتا
روبیکا